Hannaskolan europaresa

Europaresan 2017

Europaresan 2017Posted by EuropaResan Hannaskolan 2017-08-18 07:56

15 maj 2017

DAG 1
Den första dagen gjorde vi inte så mycket förutom att resa till Stockholm. Vi samlades på tågstationen kl. 14:45, det var bara glada miner fast några ledsna eftersom några var tvungna att lämna sina pojkvänner. På tåget så var vi alla lite vilda eftersom vi alla var taggade på att äntligen få åka. William lyckades skaffa några nya vänner, tre tanter i 65 års ålder. Tågresan gick fort och vi kom fram till huvudstaden. Väl ute på gatorna var alla i chock. Det var så stor skillnad på Umeå och Stockholm så vi blev lite star-struck. Vi övernattade på Advent kyrkan i centrala stan. Pojkarna spelade rollspel på deras rum och tjejerna somnade fort i sitt rum.

DAG 2
Vi vaknade tidigt och tog en promenad på Stockholmsgator innan vi åt frukost på Vete-katten. Sedan shoppade vi på flyget som skulle ta oss till Rom några av oss var lite nervösa och kunde inte andas men allt slutade bra. Väl framme så försökte vi hoppa på tunnelbanan men det vart kaos med biljetter och människor. Men äntligen så kunde vi hoppa på rätt tunnelbana men då hoppade vi av på fel plats... vi det här laget var alla trötta och hungriga men vi fortsatte kämpa. Och det var inte förgäves för vi kom fram till Roma camping och klockan var ungefär 20.00. Vi åt middag där och personalen blev lite irriterade för att vi inte hade bokat i förväg. Men vi fick mat och allt smakade gott även fast det var lite äckligt för vissa personer. Efter det så däckade alla i sina sängar och drömde om morgondagen.